خبرهای داغ:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین؛  

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین برگزار می شود/۱۳ درصد مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی دارد  

سعادتفر عنوان کرد: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و به‌منظور تکریم خیرین، پنجشنبه ۱۰ آذرماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان و با حضور ۵۰۰ خیر مدرسه ساز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۷۰۵۹۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، ابراهیم سعادتفر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بیان کرد: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت خیران به اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی سرعت ببخشیم.

وی گفت: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و به‌منظور تکریم خیرین، پنجشنبه ۱۰ آذرماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان و با حضور ۵۰۰ خیر مدرسه ساز برگزار خواهد شد.

سعادتفر تصریح کرد: مجامع خیرین مدرسه ساز و خیرین نیک اندیش، بازوان پرتوان اداره کل نوسازی مدارس در تأمین فضاهای آموزشی و پرورشی مورد نیاز آموزش و پرورش هستند و بدون مشارکت آنها شاهد افزایش طرح های نیمه تمام خواهیم بود.

این مسوول تاکید کرد: هم اکنون ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان حضور دارند که بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت مدارس را برعهده دارند.

وی با اشاره به یک هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی در سطح استان قزوین، اضافه کرد: از این تعداد ۸۰۰ مدرسه دارای استحکام کافی بوده که بیش از ۷۰ درصد مدارس استان را شامل می‌شود و  همچنین ۱۳ درصد مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی و ۱۲ درصد هم نیاز به مقاوم سازی دارند.

به گفته این مسوول آموزشی، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۲ سال آینده هیچ مدرسه‌ای در سطح استان نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی نخواهد بود و تا مهرماه سال آینده ۲۱ مدرسه کانکسی با یکهزار و ۶۵۰ متر زیربنا با مشارکت بنیاد برکت، خیران و اعتبارات دولتی با هزینه ۱۶۰ میلیارد ریالی برچیده خواهند شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی بر اساس طرحی به نام دانش آموز شهید رضا پناهی افزود: استان قزوین دارای ۲۱ مدرسه کانکسی مستقل است که هشت مورد آن بالای ۱۱ نفر دانش آموز دارد و ساماندهی و استانداردسازی پنج مدرسه از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است.

سعادتفر ادامه داد: این مدارس بیشتر در مناطق الموت شرقی، الموت غربی، آوج، بویین زهرا، خرمدشت و طارم سفلی قرار دارند و ساماندهی آنها با مشارکت بنیاد برکت، خیران و با استفاده از اعتبارات اختصاص یافته پیگیری می شود.

به گفته این مسوول آموزشی، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۲ سال آینده هیچ مدرسه‌ای در استان نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی نخواهد بود و تا مهرماه سال آینده ۲۱ مدرسه کانکسی با یکهزار و ۶۵۰ مترزیربنا با مشارکت بنیاد برکت، خیران و اعتبارات دولتی با هزینه ۱۶۰ میلیارد ریالی برچیده خواهند شد.

سعادتفر با اشاره به سرانه فضاهای آموزشی در استان اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی به صورت میانگین پنج و هفت دهم متر مربع است که با استاندارد ملی فاصله داریم و باید به آن برسیم.

این مسوول اضافه کرد: کمترین سرانه فضای آموزشی در شهرستان البرز با سه و سه دهم متر مربع است که برای جبران این میزان به پنج تا ۱۰ سال زمان نیاز داریم، همچنین در بویین زهرا، آبیک و قزوین هم کمبودهایی داریم که نیازمند اختصاص زمین‌ مناسب برای احداث مدارس است.

وی یاد آور شد: پروژه‌های استانی مدنظر در حوزه ساختمان‌های آموزشی، سرویس‌های بهداشتی، سرایداری، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی هنری، مدارس شبانه‌روزی، استخرها و زمین‌های چمن مصنوعی است که پس از تکمیل، تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار